Loading...
Augmented Reality2018-09-06T13:58:31+00:00

Med 2 milliarder dollars investeret i AR teknologien, har Apple udråbt Augmented Reality til det nye flagskib for fremtidig vækst.

Augmented Reality til Virksomheder

                      – Augmented Reality is going to change the way we use technology forever –

Sådan lyder det selvsikkert fra Apples chef, Tim Cook.

Hos VRDK er vi tilbøjelige til at give manden ret. Augmented Reality vil ændre, ikke bare den teknologiske verden, men også måden mennesker interagere på. For virksomheder vil AR komme til at blive lige så vanlig et værktøj som mobiltelefoner – Både internt og eksternt.

Et glimrende eksempel på, hvordan AR kan (og allerede) har ændret på konsumenters købsadfærd er detailhandel.
Placer vasen på hylden og se hvordan den matcher gardinerne. Se hvordan den nye bil ville se ud i din garage før du nogensinde drejet nøglen.

Augmented Reality vil sprede sig til alle aspekter af forretning og omforme alt, hvad vi kender til i dag.

VRDK har allerede udviklet en række Augmented Reality løsninger inden for diverse brancher og virksomheder.

Disse inkludere blandt andet:

  • Salg (både B2B og B2C)

  • Markedsføring

  • Træning/Undervisning

Og mange flere.

Vi har kendskab til markedet og mulighederne

Hos VRDK levere vi ikke løsninger fra hylden. Vi skræddersyr jeres AR løsning så den passer til jeres behov og strategi.
Vi rådgiver gennem teknologiens anvendelse såvel som, hvordan I bedst anvender den i jeres virksomhed.

Vi sætter en ære i vores evne til at rådgive i begge verdener – Forretning og teknologi – og finde den perfekte harmoni.

Vi er klar til at tilføje til jeres virkelighed

AR Tal

3 ud af 5 personer tror AR vil gavne dagligdagen

AR kompatible mobiler globalt

Global markedsværdi i 2020 *USD

120 mia

Vi håndtere alle elementer af jeres løsning

Konsultering

Projektledelse

Software

Hardware

“QR codes have always been a kind of half-measure; the ultimate goal is augmented reality”

Augmented Reality Historisk

I 1968 tog amerikaneren Ivan Sutherland de første spæde skridt til hvad vi i dag kender som Augmented Reality. Han udviklede den første hovedbårne AR brille, hvor der blev lagt et lag over virkeligheden. Det digitale lag som blev tilført, bestod af nogle simpelt tegnede strukturer, som var computergenereret.

Få år senere i 1974 skabte Myron Krueger kunstværket ‘the video place’ som kombinerede projektorer og videokameraer, hvilket omgav brugerne i en kunstig virkelighed som reagerede på deres bevægelser og handlinger uden brug af ekstra udstyr (handsker og briller)

I 1981 blev Augmented Reality for første gang vist på tv. Det er muligt gennem Dan Reitan’s interaktive AR til vejrudsigter.

I 1991 fandt Tom Caudell på begrebet Augmented Reality

Op gennem 1990’erne og 00’erne bliver teknologien langsomt mere udbredt. Store Virksomheder som BMW, National Geographic, Coca-Cola og Disney begynder at implementere AR i nogle af deres kampagner. Det er dog ikke ensbetydende med folk er klar over de er blevet eksponeret for Augmented Reality.

2016 er året, hvor AR bryder igennem til den brede befolkning. Det sker med spillet ‘Pokémon Go’.

Hvad er Augmented Reality

Augmented Reality bliver ofte sammenlignet med Virtual Reality, men de er faktisk to forskellige teknologier og tilbyder forskellige oplevelser. De skiller sig ud fra hinanden på flere punkter.

  • Du behøver ikke et headset for at percipere Augmented Realitys fortryllende verden. En smartphone eller tablet er nok.

  • Du er ikke tilkoblet en computerskabt simulation, men kan bevæge dig frit rundt og interagere med den virkelige verden

Augmented Reality er med til at udvide den fysiske virkelighed, modsat Virtual Reality, hvor brugeren er omgivet af en 100% digital verden.

Når der tilføres et digitalt lag oven på virkeligheden skabes der nogle helt nye og spændende måder, hvorpå vi interagerer og sanser verden på. Gennem ens Smartphone eller tablets kamera er det muligt at indsætte eller opleve digitale objekter. Et af de mest kendte eksempler på Augmented Reality, er spillet Pokémon Go eller Snapchat som benytter teknologien i realtime i form af filtre og special effects.

Ligesom med Virtual Reality er det ikke kun underholdningsindustrien som bruger Augmented Reality. Bolig giganten IKEA har fx. haft stor succes med deres app ‘IKEA Place’, hvor møbler gennem AR bliver digitalt visualiseret i ens stue gennem smartphonen eller tabletens kamera.

Vi er kun begyndt at kradse i Augmentet Realities overflade og måden, hvorpå den analoge verden smelter sammen med den computerskabte og skaber nye muligheder

Vil du høre mere om Augmented Reality?

Skriv til os -eller ring på +45 60 13 57 26






Anden Service?

– Vælg nedenfor