Virtual Reality

Skal vi gøre din ide til virkelighed?

Kontakt

Der er i dag et bredere kendskab til Virtual Reality end da vi startede i 2015, hvilket også gør at der kommer flere nye og spændende muligheder med netop denne teknologi. Virtual Reality er kort sagt en virtuelt skabt virkelighed, denne kan fremvises på flere måder men er bedst kendt for de ikoniske ”VR Briller”. Når man har disse VR briller på kan man skabe følelsen af at stå i et nyt ”univers”. Dette har igennem tiden været relevant til gaming, men flere og flere virksomheder bruger det til mange forskellige formål.

Salg og marketing

Ofte bliver VR benyttet til markedsføring og præsentationer af produkter, dette skyldes at der kan skabes et skræddersyet univers der viser kunderne præcis det man ønsker. Der er mange virksomheder der ønsker at skabe et rum hvor deres kunder har fuld fokus og hvor man kan præsentere og interagere med produkterne på den helt rigtige måde i fantastiske rammer.

Kontakt

Visuel explainer

Det er utrolig vigtigt at de fleste produkter i dag bliver brugt på den rigtige måde, for at opnå en god oplevelse. En visuel præsentation af sine produkter kan give et ret unikt kendskab hurtigt. Med de rigtige rammer vil man kunne vise brugen af sit produkt og endda guide sine slutbrugere igennem en hel proces med produktet. Det er ofte vigtigt for mange virksomheder at der er forståelse for hvordan produktet bliver brugt og hvad det indeholder på en ny og spændende måde.

Kontakt

360 graders video

Rigtig mange virksomheder i dag gør en dyd ud af at præsentere deres virksomhed på den helt rigtige måde overfor deres nye medarbejdere. 360 graders video er en effektiv måde at vise virksomheden frem på og skaber tryghed for den nye medarbejder. Ofte kan det også være tidsbesparende og mere behageligt, da nye medarbejdere allerede ”har stået” på kontoret eller i butikken i VR før de starter på deres første arbejdsdag. 360 graders video er altså et fantastisk værktøj til at tage sine kunder med på en fortælling om organisationen.

Kontakt

Produkt præsentation

I dag ønsker mange virksomheder at skabe en unik oplevelse samtidig med at kunderne lærer om produkterne. VR giver derfor kunderne (små som store) mulighed for at interagere og forstå produkterne. Her er mulighed for at forlænge sin storytelling om produkterne ved at invitere kunderne med ind i et skræddersyet univers der viser en ny side af produktet.

Kontakt

Virtuelle møder

Møder er en del af de flestes dagligdag og der bliver holdt mange af dem. I dag er der mange der rejser jorden rundt for at deltage til møder, men måske VR kan hjælpe med nogle af disse møder. Virtual Reality har i lang tid været et godt værktøj til at afholde møder eller workshops. Dette skyldes at man i de virtuelle universer kan lave gestikulationer og tale med hinanden, samt at man kan udforme og skræddersy sit eget rum så det passer til sine kundemøder og deltagere.

Kontakt

Mobil Apps til VR

Mange tror i dag at det er nødvendigt med dyre VR briller og kraftige computere for at benytte Virtual Reality, men det er ikke nødvendigvis rigtigt. Man kan benytte sin smartphone til at bruge de virtuelle oplevelser. Det kan være alt indenfor visualiseringer, spil, rejseoplevelser, behandlingsapps og meget mere. Apps til mobiltelefoner kan installeres lokalt eller udgives til Google Play og App Store.

Kontakt

VR installationer

Flere skoler og uddannelsesinstitutioner ønsker at give deres elever eller medarbejdere mulighed for at benytte Virtual Reality som en ny dimension i deres undervisning. Dette kan være svært at installere og opsætte, og meget af udstyret har nogle ret specifikke krav for at fungere optimalt. VRDK hjælper derfor fra A-Z i disse processer med alt fra hardware indkøb, softwareopsætning, on-boarding og den fysiske installation. Dette betyder at man ikke behøver at have kendskab til denne teknologi, da vi tager os af at få jer godt i gang.

Kontakt

“At its very core, virtual reality is about being freed from the limitations of actual reality”

Virtual Reality Historisk

Det ville være let at antage, at teknologien bag VR er blevet født i de sidste par år.
Men der er en stor forskel på de teknologiske spring, som VR har taget de sidste par år (baggrunden for at VRDK blev stiftet tilbage i 2015) og den videnskabelige baggrund for, hvordan VR påvirker hjernen.
I 1838 opdagede Charles Wheatstone, hvordan den menneskelige hjerne behandler 3D billeder.
101 år senere, tog William Gruber patent på “The View-Master”, som bruger den samme teknologi, der nu er baggrunden for Google Cardboard VR briller og andre lav-pris VR briller.

Der er dog stadig en markant forskel på, hvordan hjernen opfangede VR, og hvor langt den teknologiske udvikling var.
I 1950’erne arbejde NASA og det amerikanske militær med VR i forhold til træning og simulation, men teknologien var dog langt fra, hvad vi ser i dag.
Hvis man ønsker at ramme præcis, hvornår VR havde sit gennembrud, – omend et kommercielt gennembrud – skal vi hoppe helt til 2012, hvor Palmer Luckey skabte Oculus.

Spørgsmål?

– Skriv til os