Loading...
Virtual Reality2018-09-13T08:37:12+00:00

Virtual Reality kaster et net så bredt, at den eneste grænse for sit potentiale starter, hvor fantasien slutter.

Virtual Reality til Virksomheder

Et spørgsmål vi ofte bliver stillet i VRDK er: Hvor og hvordan kan vores virksomhed bruge Virtual Reality?

Som Pablo Picasso sagde

            – Everything you can imagine is real.

Det lyder måske som ønsketænkning, at sige at alt er muligt med Virtual Reality, men faktum er at vi hos VRDK altid svare på ovenstående spørgsmål med “alle steder og i alt”.

Vi har arbejdet med en bred vifte af kunder, hvor vi har skabt forskellige løsninger, der har skabt værdi for deres virksomhed. Alt fra mellemstore industrivirksomheder, detailhandlere, institutioner og konsulenthuse har set værdien som Virtual Reality kan skabe.
Blandt de områder, hvor VRDK har udviklet løsninger er blandt andet:

  • Markedsføring

  • Læringsprocesser

  • Virtuelle ture

  • Virtuelle møder

Og mange flere.

I behøver ikke vide noget om Virtual Reality.

VRDK ser det som vores fornemmeste opgave, at guide vores kunder gennem hele processen af deres løsning. Fra idé til eksekvering; vi har hånd på hver detalje.  A-Z – Til projektet er afsluttet.

Vi er erfarne konsulenter med forståelse for både teknologiens muligheder, men endnu vigtigere en dyb forståelse for markedet, og hvordan Virtual Reality teknologien kan skabe mest værdi for vores kunder.

Hvis I kan se jer selv træde ind i den virtuelle verden er vi klar til at lede jer.

VR Tal

Aktive VR brugere globalt

Forbrugeroplevelse med VR-branded oplevelse (%)

Global markedsværdi i 2020 *USD

30 mia

Vi håndtere alle elementer af jeres løsning

Konsultering

Software

Hardware

Projektledelse

“At its very core, virtual reality is about being freed from the limitations of actual reality”

Virtual Reality Historisk

Det ville være let at antage, at teknologien bag VR er blevet født i de sidste par år.
Men der er en stor forskel på de teknologiske spring, som VR har taget de sidste par år (baggrunden for at VRDK blev stiftet tilbage i 2015) og den videnskabelige baggrund for, hvordan VR påvirker hjernen.

I 1838 opdagede Charles Wheatstone, hvordan den menneskelige hjerne behandler 3D billeder.

101 år senere, tog William Gruber patent på “The View-Master”, som bruger den samme teknologi, der nu er baggrunden for Google Cardboard VR briller og andre lav-pris VR briller.

Der er dog stadig en markant forskel på, hvordan hjernen opfangede VR, og hvor langt den teknologiske udvikling var.
I 1950’erne arbejde NASA og det amerikanske militær med VR i forhold til træning og simulation, men teknologien var dog langt fra, hvad vi ser i dag.

Hvis man ønsker at ramme præcis, hvornår VR havde sit gennembrud, – omend et kommercielt gennembrud – skal vi hoppe helt til 2012, hvor Palmer Luckey skabte Oculus.

Hvad er Virtual Reality

Alle børn og voksne ved, at den menneskelige krop har 5 sanser, eksempelvis hørelse og syn.
Hvilket også er de 2 sanser de fleste ville forbinde med VR.

Men mennesker har langt mere end 5 sanser. Der er eksempelvis en sans for balance.
(Noget vi i VRDK har oplevet på egen hånd, kan blive udfordret gennem VR).

Den menneskelige krop har mellem 14 og 20 sanser (afhængig af, hvordan man klassificere dem).
Alle disse sanser sammenlagt, og hvordan ens hjerne behandler de forskellige indtryk fra dem, skaber den virkelighed som vi kender.

Så når man udfordrer denne virkelighed gennem en computersimulation vil hjernen begynde at behandle den “falske” eller virtuelle virkelighed, som ens faktiske virkelighed.

Det er ikke et nyt koncept. De fleste kender følelsen af at være fanget af et TV. Ens hjerne ved godt, at de store monstre på skærmen er falske, men dine sanser reagere alligevel på dem.

Med VR er der en ekstra faktor i form af, hvad der i VR verdenen kaldes “presence” – Som er den faktiske følelse af at være tilstede.
Du ved teknisk set godt, at du står i din stue derhjemme, men din krop tror den er på bunden af havet omringet af smukke havdyr.

Skal man bruge tekniske udtryk er Virtual Reality et computergenereret 3-dimensional miljø skabt gennem en digital motor.

Vil du høre mere om Virtual Reality?

Skriv til os -eller ring på +45 60 13 57 26






Anden Service?

– Vælg nedenfor