Styrk din Markedsføring med VR og AR

VRDK hjælper vores kunder med at realisere nye muligheder for markedsføring.

Vi gør det muligt for forbrugerne at komme helt tæt på produktionsprocesser og se værdiskabelse fra en ny vinkel, eller at gå på opdagelse med produkter i deres eget hjem og få sat gang i beslutningsprocessen.

Alt det og meget mere er muligt ved brugen af Virtual Reality og Augmented Reality til markedsføring.

Ved at interagere med brugeren igennem fortryllende fortællinger eller demonstrere produkter i omgivelser der er fuldt kontrollerbare, kan man garantere den bedste brugeroplevelse.

Som bekendt for de fleste der beskæftiger sig indenfor denne gren af forretning, er AIDA en af de underlæggende filosofier for god markedsføring.

Attention, Interest, Desire og Action.

Hvilken bedre måde at opfylde alle fire på, end ved at tilbyde kunderne en fordybende og intuitiv platform der introducerer helt nye oplevelsesmuligheder?

Ikke alene kan man skabe opmærksomhed og interesse, man kan også give kunden forståelse for aspekter der hidtil var svære at forklare.

Mulighederne indenfor markedsføring afhænger kun af den næste gode ide og flere kommer til hver eneste dag. På nuværende tidspunkt er nogle af de mest essentielle muligheder blandt andet:

  • Interager med brugeren igennem fordybende fortællinger

  • Styrk kundetilfredshed ved stærkere oplevelsesværdi før salg

  • Demonstrer produkter/services i komplet kontrollerbare omgivelser

  • Styrk brugeroplevelsen og dermed loyalitet ved at lade kunden komme helt tæt på

  • Fang opmærksomhed og bliv mere mindeværdig til events og messer

  • Formindsk frustration ved virtuelle opsætnings- eller introduktions guides

Dyk ned i vores blogs om mulighederne for marketing med VR og AR og læs mere.

Se også:

Fakta

Installationsrate fra reklame

Reklame Succes rate

75% af de største brands har inkorporeret VR eller AR til deres markedsføringsstrategi

“Virtual Reality and Augmented Reality will change the way we shop”

Volvo VR test drive

Volvo har sat alt ind på at en markedsføringsstrategi der skriger innovation og eventyrlyst, og lanceret en virtuel prøvetur i deres nye Volvo XC90.

Med sloganet ”It’s a test drive so immersive, you have to experience it to understand it”, er der ingen tvivl om at de på bedste vis har inkorporeret virtual reality til at styrke deres salgsproces.

Ved at fjerne afstanden, besværet og planlægningen ved et besøg hos en bilhandler, kan langt flere opleve en prøvetur og få smag for følelsen den avler. Udover at oplevelsen er så fordybende at man næsten kan mærke vinden i håret, når Volvo også ud til langt flere mulige kunder og fremskynder beslutningsprocessen.

Volvo er langtfra de første til at implementere virtuelle teknologier i deres forretningsstrategier, og de bliver under ingen omstændigheder de sidste. Dette er dog stadig et glimrende eksempel på Markedsføring med VR og AR

Vileon

Man siger at et billede siger mere en tusind ord, men en video siger mere end tusind billeder.

Vileon er en helt ny AR app som bringer jeres markedsføring endnu tættere på kunden i et helt nyt format. Ved at parre et billede med en tilhørende video kan man tilgå videoen ved blot at holde sit kamera over billedet, lige meget hvor og hvornår.

Det er lavet så brugervenligt og intuitivt som muligt, så alt i skal gøre, er at sende et logo eller billede som i vil gøre interaktivt, så klarer Vileon resten. Hvad end det er i print eller digitalt, alt fra brochurer, skilte, billeder og logoer kan blive gjort interaktive med Vileon.

Med en ny og simpel måde at skabe opmærksomhed på kan virksomheder dele indhold, interagere med kunder og fortælle deres historie så let som ingenting.

Vileon er efter vores egen mening et godt værktøj til virksomheder der ønsker Markedsføring med VR og AR.

Prøv selv og download appen i App Store eller Google Play eller læs mere her.

Vil du høre mere om dine muligheder indenfor markedsføring?

Skriv til os -eller ring på +45 60 13 57 26