TAG Heuer2019-02-05T09:13:41+00:00

Project Description

TAG Heuer- Don’t crack under pressure

Problemstilling: TAG Heuer ønskede at give de besøgende på Klarlund EXPO en fantastisk
oplevelse, derfor kiggede de efter en løsning der ligeledes matchede TAG Heuers brand. Det
skulle derfor være en oplevelse der pressede de besøgenes grænser samt være noget alle
skulle kunne prøve.

Løsning: TAG Heuer og VRDK satte sig derfor og brainstormede på de mange muligheder der er
med Virtual Reality og Augmented Reality med titlen ”Don’t crack under pressure”. Det skulle
være en meget visuel løsning, så der skulle arbejdes med både indholdet og fremtoningen
af oplevelsen.

Dette endte ud i, at standen blev bygget op omkring en oplevelse hvor man i Virtual Reality
skulle prøve grænser med sin højdeskræk og derfor gå ud på en planke fra en skyskraber.
Resultatet blev mange glade og overraskede gæster, som til at starte med synes det så ufarligt
ud, og ikke kunne forstå folks reaktioner før de selv stod med brillerne på i 80 meters højde på vej
ud på planken. Mange af de besøgende havde haft erfaring med Virtual Reality før, men havde aldrig prøvet
eller forventet at de alligevel ikke turde gå ud på planken.

 

 

Case Detaljer

  • Kunde: Tag Heuer

  • Tech: Virtual Reality

  • Formål: Reklame/oplevelse

  • Software: Richie’s Plank Experiment

  • Hardware: HTC Vive Pro (opbygget omkring standen)