Ørsted2018-09-10T15:39:23+00:00

Project Description

Ørsted og de 15.000 VR briller

Problemstilling: Ørsted holdte en konkurrence, hvor vinderen blev inviteret op i en af deres vindmøller. Som et led i denne konkurrence fik Ørsted produceret en 360 graders video. Videoen blev filmet med en drone og fløj gennem et kraftværk.

Formålet med 360 videoen var at den blev delt på sociale medier. Dertil fik alle der havde deltaget i konkurrencen tilsendt et par VR Cardboard briller, så de kunne opleve 360 videoen, som den er lavet til at blive set.

Konkurrencen havde 15.000 deltagere. Alle skulle have tilsendt et par VR briller.

Løsning: Efter at have afprøvet nogle forskellige Cardboard briller, der ikke levde op til den ønskede kvalitet, kontaktede Ørsted VRDK.

VRDK fik produceret og leveret de 15.000 VR briller for Ørsted inden for 6 uger.

I forbindelse med kampagnen fik Ørsted deres eget logo printet på hver eneste brille.

For at gøre processen så flydende som muligt, blev der printet en unik QR kode på brillerne, så deltagerne kunne finde videoen let og derfra opleve den via mobiltelefon i cardboard brillerne.

Kampagnen var en stor succes og Ørsted var glade for resultatet.

Case Detaljer

  • Kunde: Ørsted

  • Tech: Virtual Reality

  • Formål: Markedsføring (Konkurrence)

  • Software: Youtube

  • Hardware: Cardboard VR briller